Tuesday 4 August 2009

Brödbak




Det här goda brödet bakade jag förra veckan, enkelt, snabbt och nyttigt! Så tänkte dela med mig av detta goda recept:
Torra ingredienser:
2 dl fiberberikade havregryn
5 dl Dinkel fullkornsmjöl
1 dl krossade linfrön
1,5 dl torkad frukt (russin/aprikos etc)
0,5 dl sötmandel
2 tsk bikarbonat
1 tsk salt
Övriga:
4 dl mild yoghurt
1 msk brödsirap/honung
1 msk lingonsylt

Sätt ugnen på 175 grader. Smörj en avlång form (1,5 l).
Skålla och hacka mandeln.
Blanda de torra ingredienserna, rör runt väl. Rör ner övriga ingredienser. Klicka ut i den smorda formen, grädda i nedre delen av ugnen ca 60 min. Efter 15-20 min kan det vara bra att lägga över lite aluminiumfolie, så inte ytan blir för hård.

Kram
/Erika


Last week I baked this wonderful bread. It's very practical, tasty but healthy and fast. However, translating recipes is a bit tricky. I'm going to give it a try, so if you don't speak swedish and either just see something that's wrong or if you try it and it works/doesn't work, I'd love it if you let me know!

Mix 2 dl oatmeal, 5 dl dinkel wholemeal flour, 1 dl crushed linseeds, 1,5 dl dried fruit (like raisins or apricots), 0,5 dl sweet almond chopped into small pieces, 2 teaspoons (5 ml each) of bicarbonate, 1 teaspoon salt.
Add 4 dl mild yoghurt, 1 tablespoon (15 ml) honey, 1 tablespoon lingonberryjam.

Pour the batter into a buttered 1,5 l baking-tin, bake at 175 degrees Celsius for approx one hour. To prevent the crust from getting too hard, it might be good to cover the bread with aluminuium foil after 15-20 min.

Love, Erika

No comments: