Wednesday 21 October 2009

Så grön, så fin

Jag har återigen fått dille på skogsgröna saker. Det var min favoritfärg som tonåring, sen hamnade den i skymundan, blev en i mängden. På sistonde har det mesta varit blått i mitt liv, men nu ser jag åter skogsgrönt överallt =)
Idag efter ett misslyckat försök att köpa dubbdäck till cykeln på Jula (de var slut...) tröstade jag mig med en tur in på Myrorna. Det är sällan jag får tillfälle att fara åt det hållet, ligger fel i förhållande till skola, jobb och dans, så när jag är i krokarna måste jag självklart ta en vända. Egentligen letade jag efter gamla hattar, men istället hittade jag denna skönhet:


En gammal resväska i perfekt skick! Knappt ett enda märke i lädret...


... och fodret var i oklanderligt pristint skick. Dessutom var fodret skogsgrönt! =)
Väskan är eg lite stor, blir nog tung för mig när den är full, så kommer mest få bo hos mig som förvaringsväska, kanske får de fina vintage underkjolarna jag fick av mormor vila i den fina väskan.

Kram!
/Erika

Once again my mind is inexpilcably drawn to forest green things. It was my favorite colour during my teens, then it became just a colour among the rest. Lately, everything's been blue, but now I see green everywhere =)
In a failed attempt to buy studded tyres to my bike this morning, I found myself in a part of town I usually don't see very often (it's just on the wrong side of town in relation to school, work and dance) and I had the oppurtunity to wander around in my favorite flea market/charity store for a while. Didn't find any hats, but I did manage to come home with this cute little suitcase. Look at the state of it! It looks virtually unused, barely a mark in the leather and the lining is in perfect condition. And the lining is forest green! =) Of course I had to buy it. It might get a bit too heavy when fully packed, but it can live here in my appartement, perhaps as storage space for the gorgeous vintage slips my grandmother gave me.

Love, Erika

5 comments:

SchlagerElin said...

Den var verkligen jättefin!! Fast man skulle ju aldrig våga checka in den på flyget...

Länge sen man var på Myrorna, som du säger är det sällan man har vägarna förbi. Kanske blir en tur i helgen :)

Kramar

Miss Cherry said...

Alla nyanser av grönt är vackert!
Fin väska!..en liknande vill jag också ha.

Erika said...

Elin; nej, jag skulle nog inte ta med den på flyget... Kanske på tåget dock. Om jag som sagt skulle orka bära den full =) En tur till Myrorna låter som riktigt bra plan, hade jag varit i stan hade jag gärna hängt på. Men kanske samordna nåt längre fram? Kram!

Tackar, Miss Cherry! Måste erkänna att jag inte riktigt trodde mina ögon när jag såg den stå där för bara 50 kr... Ibland ska man ha tur! =)

Anonymous said...

fin väska. Titta, nu har jag minsann varit här. Iofs istället för att plugga några minuter, men ändå;)

kramar

Erika said...

Internetsurfande istället för att plugga är en väl beprövad metod för de flesta universitetsstudenter, tror jag nog =)