Monday 19 April 2010

Sunday thrifting

Igår så for jag på Nolia-loppis med Katarina. Nolia är alltid lite av en chansning, det finns aldrig så mycket fina kläder där, men däremot så verkar jag alltid komma därifrån med något nytt till köket (som en köksassistent, tekoppar etc). Denna gång var inget undantag, ovan en gjutjärnsstekpanna i fint skick för 75 kr, en lök/mandel-hackare för 10 kr samt glasunderlägg för 20 kr.

Yesterday me and Katarina went thrifting at a sort of gathered yard-sale, meaning lot's of yard-sales in one building, just one afternoon. It's always a bit of a gamble, these things, but I usually find something between all the toys and clothes for children, and usually it has something to do with the kitchen. Yesterday was no exception, above an iron-pan for 7,5euro, an onion/almond-chopper for 1euro and a set of coasters for 2 euros.


Hittade även ett par roliga solglasögon med blåa sammetsbågar, samt ett litet, oanvänt set med sprayparfym-flaska och en fickspegel.

Det var en trevlig dag, var länge sen jag var på loppis! Det riktiga fyndet var nog stekpannan. Det är alltid något till köket... behöver mer köksskåp! =) Vad gjorde ni i helgen?
Kram! / Erika

I also found a fun pair of sunglasses in blue velvet, and a little, unused set of perfume spraybottle and pocket-mirror.

It was a nice day, it was forever since I went thrifting! The real find I believe was the pan. It's always something for the kitchen... I need more kitchen-storage! =) What did you do this weekend?Love, Erika

2 comments:

Camilla Kästner said...

Ooo, vi har induktionshäll så då fungerar inte de där gamla trotjänarna :(

Själv var jag efter jobbet på lördagen på st:egon i göteborg, åkte upp en snabbis sen firade jag syrran på söndagen opch sen hem igen :) kram

Erika said...

Det är väl en av de största nackdelarna med induktionshäll, tycker jag. Gjutjärnsgrejer är så himla bra! Dels att de håller i evigheter, men sen tycker jag stekytan blir extra bra i dem. Min mormor brukar t ex göra omelett i sin. Då steker hon grejerna på spisen, rör i smeten och ställer sen in hela pannan i ugnen. Jag måste få receptet av henne, nu när jag kan ställa in stekpannan i ugnen! =)

Det var verkligen en snabbis till Götet! Men vad skoj att åka på event, var verkligen evigheter sen sist för mig. Det ser ut som att det trots allt blir medeltidsvecka i år, har ni några planer på att fara dit?
*Kramar*